BOEKEN- EN CURSUSLIJST
Educatieve Master Psychologie
LEGENDE:
Groen = AANWEZIG op de verkoop
Rood = AFWEZIG/WACHTEN OP LEVERING
Zwart = wordt NIET verkocht via VPPK OF verkocht in het TWEEDE SEMESTER
Pno = prijs nog onbekend
Blauw = verkocht in het EERSTE SEMESTER
COMPONENT DOMEIN
AFSTUDEERRICHTINGSOPLEIDINGSONDERDELEN
- Advances in psycholinguistics — Niet via VPPK
- Assessment cognitieve en leerprocessen — Vanden Bogaerde, A., Stas, P., Hoorelbeke, K., & Koster, E.H.W. (2022). Cognitieve gedragstherapie: Verandering op maat. Leuven: Acco Uitgevers
- Leden: 34,75 euro
- Niet-leden: 39,05 euro
- Assessment ontwikkelingsstoornissen — Niet via VPPK
- Eerste lijn hulpverlening voor kinderen: setting en methodiek — Niet via VPPK
- Eerste lijn: kortdurende interventie en bemiddeling — Niet via VPPK
- Introduction to psycholinguistics — Niet via VPPK
- Ontwikkeling van coaching- en trainingsvaardigheden — Niet via VPPK
- Toegepaste data-analyse — Niet via VPPK
- Topics in experimental psychology — Niet via VPPK
COMPONENT LERAAR
PROGRAMMALIJN THEORETISCHE VORMING
- De leraar binnen school en maatschappij — Valcke, M. & Standaert, R. (2023). Onderwijsbeleid in Vlaanderen. (3e editie) Leuven/Den Haag: Acco.
- Leden: 42,23 euro
- Niet-leden: 47,45 euro
- Klasmanagement en reflectie — M, Valcke en B, De Craene. Leerkracht in actie. Word manager van je klas in je school. (2024). Owl Press. (Nieuw boek)
- Leden: Pno
- Niet-leden: Pno
PROGRAMMALIJN VAKDIDACTIEK
- Vakdidactiek psychologie en pedagogische wetenschappen — Niet via VPPK
STAGE
- Stage A: gedragswetenschappen — Niet via VPPK
KEUZERUIMTE
- Theorie en praktijk van content and language integrated learning — Niet via VPPK
COMPONENT DOMEIN
AFSTUDEERRICHTINGSOPLEIDINGSONDERDELEN
- Genderstudies en seksuologie — Niet via VPPK
- Individugerichte methoden en technieken voor gedragsverandering — Niet via VPPK
- Interventie ontwikkelingsstoornissen — Niet via VPPK
- Loopbaanplanning en -ontwikkeling — Niet via VPPK
- Motivatiepsychologie — Niet via VPPK
COMPONENT LERAAR
KEUZERUIMTE
- Bewegen en sport: nu en later — Niet via VPPK
- Cultuur, media en educatie — Niet via VPPK
- Educatieve interactie en communicatie – Niet via VPPK
- Methoden voor het leiden van socratische gesprekken in de onderwijscontext — Niet via VPPK
- Methoden voor het leiden van socratische gesprekken in de onderwijscontext — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Duits — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Engels — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Frans — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Nederlands — Niet via VPPK
- Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming, met inbegrip van stage — Niet via VPPK
PROGRAMMALIJN THEORETISCHE VORMING
- De leraar binnen school en maatschappij — Valcke, M. & Standaert, R. (2023). Onderwijsbeleid in Vlaanderen. Leuven/Den Haag: Acco.
- Leden: 42,23 euro
- Niet-leden: 47,45 euro
- Krachtige leeromgevingen — Valcke, M. (2023). Krachtig voor de klas. Je onderwijs succesvol afstemmen op diverse groepen. Gent: OWL Borgerhoff-Lamberigts.
- Leden: 44,33 euro
- Niet-leden: 45 euro
- Klasmanagement en reflectie — M, Valcke en B, De Craene. Leerkracht in actie. Word manager van je klas in je school. (2024). Owl Press (Nieuw Boek)
- Leden: Pno
- Niet-leden: Pno
PROGRAMMALIJN VAKDIDACTIEK
- Vakdidactiek gedragswetenschappen — Niet via VPPK
- Vakdidactiek psychologie en pedagogische wetenschappen — Niet via VPPK
STAGE
- Stage A: gedragswetenschappen — Niet via VPPK
- Stage B: psychologie en pedagogische wetenschappen — Niet via VPPK
- Stage C: psychologie en pedagogische wetenschappen — Niet via VPPK
KEUZERUIMTE
- Assessment ontwikkelingsstoornissen — Niet via VPPK
- Bewegen en sport: nu en later — Niet via VPPK
- Cultuur, media en educatie — Niet via VPPK
- Educatieve interactie en communicatie — Niet via VPPK
- Inleiding in de Vlaamse gebarentaal — Niet via VPPK
- Leerpsychologie —De Houwer, J., & Hughes, S. (2020). Leerspsychologie: Een inleiding vanuit een functioneel-cognitief perspectief. Academia Press. (Syllabus)
- Leden: Pno
- Niet-leden: Pno
- Leerstoornissen — Niet via VPPK
- Methoden voor het leiden van socratische gesprekken in de onderwijscontext — Niet via VPPK
- Motivatiepsychologie — Niet via VPPK
- Onderwijssociologie — Bram Eidhof, Mieke Van Houtte & Marc Vermeulen (Red.) Sociologen over onderwijs. Inzichten, praktijken en kritieken. Antwerpen/Apeldoorn: Garant, (2024). (Nieuwe editie)
- Leden: Pno
- Niet-leden: Pno
- Theorie en praktijk van content and language integrated learning — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Duits — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Engels — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Frans — Niet via VPPK
- Taalvaardigheid voor content and language integrated learning: Nederlands — Niet via VPPK
- Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming, met inbegrip van stage — Niet via VPPK